همان گونه که بادام زمینی منبع ویتامین است، پس کره بادام ‌زمینی نیز شامل آن می شود. این کره دارای خواص متعددی برای سلامتی، تقویت بدن و افزایش ایمنی آن بهره می باشد که در ادامه به صورت مفصل به آن می پردازیم.

اگر قصد دارید این میان وعده خوشمزه را به صورت تازه و خالص تهیه کنید سوهان عارفی با فروش تازه ترین کره های بادام زمینی پذیرای شما خواهد بود.

خواص کره بادام زمینی

کره بادام ‌زمینی چیست؟

کره بادام ‌زمینی از بادام ‌زمینی آسیاب شده که اغلب ابتدا بو داده می‌شود و سپس به صورت خمیر غلیظ درمی‌آید، تهیه می‌شود. کره بادام زمینی در وعده های مختلف از جمله صبحانه مصرف می‌شود. وجود میزان زیاد چربی‌های تک غیراشباع، پروتئین، پتاسیم، منیزیم و … کره بادام زمینی را به یکی از خوراکی های مناسب برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام ‌زمینیخواص کره بادام زمینی

کره بادام‌ زمینی خالص و طبیعی خواص اصلی آجیل آن را داراست و مانند دیگر آجیل‌ها این کره نیز خواص مفیدی برای سلامتی و بدن دارد. مصرف روزانه آن می‌تواند به تأمین انرژی مورد نیاز در طول روز و افزایش سطح سیستم ایمنی بدن کمک کند. منیزیم موجود در این کره در بیش از 300 فرآیند شیمیایی بدن نقش دارد.

فسفر آن نیز در ساخت سلول‌ها و استخوان‌های سالم و تولید انرژی در آن‌ها کمک می‌کند. روی نیز برای ایمنی، سنتز پروتئین و تشکیل DNA لازم است. ویتامین B6 در بیش از 100 واکنش آنزیمی در بدن نقش دارد و ممکن است برای سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن مفید باشد. در ادمه خواص کره بادام زمینی را شرح داده ایم:

کاهش وزن

از آنجا که کره بادام ‌زمینی دارای منابع غنی از پروتئین، چربی و فیبر است، احساس سیری بیشتری می‌دهد و از اشتهای کاذب پیشگیری می‌کند.

سلامت قلب

مصرف کره بادام زمینی، نیاز به اسیدهای چرب اشباع ‌نشده (MUFA) و (PUFA) به همراه نیاسین، منیزیم و ویتامین E را تأمین می‌کند. تناسب این دو نوع اسید اشباع ‌نشده در بدن نقش مهمی برای سلامت قلب دارد. مصرف روزانه این ماده خوراکی برای قلب مفید بوده، پروفایل‌های چربی خون را بهبود می‌دهد و کنترل وزن را در افراد دیابتی مقدور می‌سازد.

بدنسازی

کره بادام ‌زمینی راهی آسان برای افزایش کالری دریافتی به خصوص برای بدنسازان است. افزایش کالری و چربی اشباع ‌نشده با مصرف کره بادام زمینی راهی آسان است. علاوه بر آن، این کره منبع خوبی از پروتئین نیز هست که به ساخت و ترمیم عضلات کمک می‌کند.

خواص کره بادام زمینی

 کنترل قند خون

کره بادام ‌زمینی تقریباً کم کربوهیدرات محسوب می‌شود و حاوی مقادیر مناسبی از چربی، پروتئین و مقداری فیبر است و قند اضافی ندارد. از این رو تأثیر قابل ‌توجهی بر سطح گلوکز خون ندارد و می‌تواند گزینه خوبی برای مبتلایان به دیابت باشد. علاوه بر آن این ماده منبع خوبی از منیزیم است که ماده مغذی ضروری برای افراد دیابتی است.

بیشتر بخوانید : ارزش غذایی و خواص سوهان

کاهش خطر ابتلا به بیماری پستان

مصرف کره بادام‌ زمینی، به ویژه از سنین جوانی، ممکن است خطر ابتلا به بیماری خوش‌ خیم پستان (BBD) را کاهش دهد. طبق تحقیقات حتی افرادی که سابقه خانوادگی سرطان پستان دارند، اگر کره بادام ‌زمینی و آجیل مصرف کنند خطر ابتلا به این بیماری در آن‌ها کاهش می‌یابد.

افزایش انرژی

پروتئین، فیبر و اسیدهای چربی که در کره بادام‌ زمینی وجود دارد به افزایش انرژی روزانه کمک می‌کند. علاوه بر آن این ماده با استفاده از خاصیت کنترل قند خون به کاهش خطر افت این فاکتور در بدن کمک می‌کند.

خواص کره بادام زمینیآرامش

بتاسیتوسترول موجود در این خوراکی، به شما در حفظ آرامش خود کمک می‌کند. این ماده از طریق کنترل سطح کلسترول در مواقع استرس در حفظ آرامش فردی مؤثر است.

مواد مغذی مفید

اسیدهای چرب اشباع‌ نشده (MUFA) و (PUFA) موجود در کره بادام‌ زمینی به جذب ویتامین‌های محلول در چربی کمک می‌کند. ویتامین E که برای رفع خطرات آلاینده‌های محیطی و کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی، آب ‌مروارید، آلزایمر و دیابت مفید است. به همراه ویتامین K که فاکتور مهمی برای انعقاد طبیعی خون و انتقال کلسیم مورد نیاز استخوان‌ها محسوب می‌شود از جمله دو ویتامین محلول در چربی است که توسط این اسیدها جذب می‌شود.

دیگر خواص کره بادام زمینی:

  • چاقی صورتخواص کره بادام زمینی
  • مناسب برای پوست و مانع ایجاد چین چروک در صورت
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات
  • مفید برای زنان باردار به دلیل منبع فولیک اسید بودن
  • مفید برای کودکان
  • میان وعده‌ای سالم و خوشمزه
  • خواص کره بادام زمینی در طب سنتی
  • خوراکی با طبعی گرم و تر
  • تاثیر کره بادام زمینی بر سلامت مغز و بهبود دهنده سیستم ایمنی
  • منبع غنی پتاسیم و مفید برای فشار خون
  • تنظیم کننده هورمون‌ها و موجب خواب بهتر

نکات مهم در خرید کره بادام زمینی

محصولات موجود در بازار تنوع زیادی داشته و تقریباً همه آن‌ها از روش تهیه و مواد نگهدارنده یکسان برخوردارند. شما در خرید کره بادام زمینی می‌توانید با رعایت چند اصل ساده موفق‌تر عمل کنید:

به سراغ نمونه خالص بروید

کره‌ای که از بادام زمینی بوداده گرفته شده و خالص تهیه می‌شود، هیچگونه ماده اضافه‌ای ندارد. در کره بادام زمینی خالص نه اثری از شکر و نمک است نه افزودنی‌هایی مانند شربت ذرت، روغن گیاهی هیدروژنه، مونوگلیسیرید و دی‌گلیسیرید. تنها در اینصورت است که شما می‌توانید با خیال راحت محصولی پر از پروتئین و مفید برای سطح قند خون مصرف کنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با خواص سبوس گندم

تازه مصرف کنید

محصولات کارخانه‌ای موجود در بازار با استفاده از مواد نگهدارنده، ماه‌ها ماندگاری پیدا می‌کنند. شاید ظاهر این محصولات و یا حتی سلامت آن با گذشت زمان نیز ثابت بماند، اما مطمئناً در خواص و طعم آن‌ها تغییر ایجاد می‌شود. اما کره بادام زمینی از دسته محصولاتی است که باید تازه مصرف شود. کره بادام زمینی تازه را می‌توان از عرضه‌کننده‌هایی که در زمینه تولید محصولات طبیعی فعالیت می‌کنند، خریداری کرد.

از برچسب محصولات ساده نگذرید

بنزوآت، نیتریت، سولفیت و سوربات از جمله عناصری هستند که در محصولات کارخانه‌ای به کار گرفته می‌شوند. اگر برچسب کره بادام زمینی موردنظر را بخوانید، وجود هرکدام از این عناصر به معنای یک هشدار است. محصول حاوی این مواد نه تنها فایده‌ای برای شما ندارد بلکه سلامتتان را نیز تهدید خواهد کرد.

خرید آنلاین

اگر قرار است کره بادام زمینی را به صورت آنلاین خریداری کنید، باید اصول این کار را بدانید. بهتر است آدرس اینترنتی فروشنده را در همه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال دنبال کنید. از این طریق می‌توانید اطلاعاتی مفید از عملکرد فروشگاه اینترنتی مورد نظر به دست آورید.

البته سوهان عارفی یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین فروشگاه سوهان قم می باشد و می تونید به منظور خرید بهترین سوهان قم، سفارش خود را در همین سایت ثبت نموده و محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

ارزش غذایی کره بادام زمینی

مقدار 100 گرم کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی زیر است:

  • آب: 1.23 گرمخواص کره بادام زمینی
  • انرژی: 598 گرم
  • پروتئین: 22.21 گرم
  • چربی: 51.36 گرم
  • کربوهیدرات: 22.31 گرم
  • فیبر: 5 گرم
  • شکر: 10.49 گرم
  • ساکارز: 10.25 گرم

سخن آخر…

توجه داشته باشید که تمامی این موارد و خواص بالا مربوط به کره‌ای خالص و طبیعی است که مواد افزودنی مانند قند ندارد. این محصول خود به تنهایی لذیذ و سالم است و بهتر است که افزودنی مانند شکر و مواد نگهدارنده نداشته باشد.

خواص کره بادام زمینی

شاید برای شما مفید باشد : آشنایی با آجیل و خواص آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *