سوهان، از شیرینی های خاص و خوشمزه است که به یک روش نگهداری دقیق و خاص نیاز دارد تا بتوان آن‌ها را برای مدت زمان طولانی، بدون هیچ گونه خرابی نگهداری کرد. برای این که سوهان را همیشه تازه و خوشمزه در اختیار داشته باشید با ما همراه شوید…

روش نگهداری سوهان برای حفظ طعم و کیفیت

قبل از خرید سوهان با ویژگی های سوهان مرغوب که قبلا به طور کامل آموزش داده ایم آشنا شوید. در مرحله اول شما باید سوهانی مرغوب تهیه کرده و از تازگی آن مطمعن باشید.

طرفداران این شیرینی علاقه مندند بدانند که چگونه سوهان را به مدت طولانی تری نگهداری کنند تا طعم و تردی آن تغییر نکند. موارد زیر در روش نگهداری سوهان بسیار موثر است:

نور مستقیم آفتاب به سوهان نخورد

از آن جایی که روغن یکی از مواد تشکیل دهنده سوهان می‌باشد، نور آفتاب می‌تواند منجر به خرابی این خوراکی شود. نور آفتاب شاید در ظاهر سوهان تغییراتی ایجاد نکند ولی پس از مدتی طعم آن را تغییر خواهد داد و غیر قابل مصرف می‌شود.

سوهانن در رطوبت کیفیت خود را از دست می دهد

رطوبت یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در خراب شدن  انواع شیرینی ها و نگهداری سوهان تاثیر داشته باشد. شهرهایی که آب و هوایی مرطوب دارند به راحتی نمی‌توانند سوهان را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند.

بهتر است در مکان‌های مرطوب و زمانی که کولر آبی روشن است، سوهان داخل جعبه اصلی خود و یا داخل یک کیسه پلاستیکی قرار گرفته و داخل فریزر قرار بگیرد. این کار کمک می‌کند که سوهان‌ها به یکدیگر نچسبند و به راحتی پس از مدت زمان طولانی نیز قابل مصرف باشند.

جعبه و بسته بندی سالم سوهانروش نگهداری صحیح سوهان

استفاده از جعبه و بسته بندی سالم، یکی از راه‌های مناسب برای نگهداری سوهان در مدت زمان طولانی است. جعبه‌های فلزی یا شیشه‌ای گزینه مناسبی برای بسته بندی این شیرینی می‌باشند.

نگهداری از سوهان برای مدت طولانی

روغن‌ها، کره‌ها و موادی که به سرعت فاسد می‌شوند می‌توانند در طول مدت زمان نگهداری از سوهان موثر باشند. به طور کلی چند نکته حائز اهمیت در نگهداری سوهان وجود دارد که می‌توان با رعایت آن‌ها این شیرینی لذیذ و خوشمزه را برای مدت طولانی بدون هیچ گونه فاسد شدنی نگهداری کرد و در زمان دلخواه آن را استفاده نمود.

  • قرار دادن جعبه سوهان داخل یک نایلون
  • فریز کردن سوهان
  • جلوگیری از قرار گرفتن سوهان در نور مستقیم آفتاب
  • نگهداری سوهان در یخچال برای مدت زمان نه چندان طولانی
  • تاریخ مصرف و تولید سوهان می‌تواند زمان بیشتری برای نگهداری از آن در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
  • مکان‌هایی که کولر آبی استفاده می‌شود، سوهان تازه نخواهد ماند و بهتر است که در فریزر نگهداری شود.

روش نگهداری صحیح سوهان

ظرف مناسب نگهداری سوهان

بیشتر افراد سوهان را پس از خرید داخل ظروف کریستالی و یا پلاستیکی قرار داده و برای مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. این یک روش کاملا اشتباه است. سوهان را می‌بایست داخل یک ظرف فلزی گذاشت تا برای زمان زیاد بتوان نگه داشت.

بین سوهان‌ها کاغذ‌های مومی بگذارید و آن‌ها را داخل جعبه یا یک قوطی فلزی بگذارید و در ظرف را محکم ببندید. این کار کمک می‌کند هیچ گونه رطوبتی بین سوهان‌ها نفوذ پیدا نکند و تک تک آن‌ها بدون نشتی روغن سالم باقی بمانند.

در صورتی که قصد دارید سوهان را برای مدت بیش از چند ماه نگه دارید بهتر است که همین قوطی فلزی را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و داخل فریزر بگذارید. هنگام مصرف سوهان کاملا تازه خواهد بود.

روش نگهداری صحیح سوهان

به منظور خرید بهترین سوهان ها می توانید یا از طریق سایت سوهان عارفی اقدام نمایید و یا به فروشگاه های عارفی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *