در مقاله هر آنچه باید از روغن زیتون بدانیم، با این روغن به طور کل آشنا شدید. اما امروز قرار است بدانیم استفاده از روغن زیتون چه تاثیری در پوست و مو دارد. با ما همراه باشید…

خواص روغن زیتون برای پوست

پاکسازی پوست

این روغن تمام چربی‌های‌ اضافه، سلول‌های مرده، کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی را که در منافذ پوست گیر کرده‌اند، جذب و از منافذ خارج می‌کند.

اگر این آلودگی‌ها از پوست خارج نشوند، منافذ را می‌بندند. باید بدانید آکنه، جوش‌های سرسیاه و سر سفید نتیجه‌ی مسدود شدن منافذ پوست هستند.

روغن زیتون و پوست و مو

رطوبت رسانی پوست

روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب مفید، پوست سفت و خشک را نرم و انعطاف پذیر می‌کند. این روغن سلول‌های خشک پوست را با رطوبت رسانی مناسب، تغذیه می‌کند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف می‌شود.

بهبود آفتاب سوختگی

روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول (Tocopherol) است که آسیب‌های خورشید بر پوست شما را ترمیم می‌کنند. پس، اگر پوستتان آفتاب سوخته شده، می‌توانید برای درمان آن از روغن زیتون استفاده کنید.

مراقبت از پوست دور چشم

روغن زیتون چربی‌های مفیدی دارد که نیاز پوست (نرمی، صافی و یکنواختی) را مهیا می‌کند. پس، می‌توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید. به آرامی یک قطره از آن را به زیر و اطراف چشم خود بزنید تا رطوبت آن حفظ شود و پوست دور چشمتان چروک نشود.

جلوگیری از ایجاد چین و چروک

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند هر روز از روغن زیتون استفاده کنید تا چروک‌ها و لکه‌های پیری پوست به تعویق بیفتد.

از بین بردن تَرَک های پوستی

بسیاری از متخصصان معتقدند ترک های پوستی به علت کمبود ویتامین به وجود می‌آیند. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به محافظ پوست معروف است. برای همین، استفاده از این روغن می‌تواند تا حد زیادی ترک‌های پوستی را بهبود دهد.

پاک کردن آرایش صورت

همانطور که گفتیم، روغن زیتون به خوبی می تواند مواد آرایشی و آلودگی‌های دیگر را از روی پوست پاک کند. برای این کار، 3 تا 5 قطره از روغن زیتون را روی یک توپک پنبه‌ای تمیز بریزید و آرایش خود را پاک کنید.

به ویژه، از این روش می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید. چون روغن زیتون مژه‌ها و پوست زیر چشمتان را نیز آبرسانی می‌کند.

یک ضد آفتاب طبیعی

روغن زیتون SPF بین 2-8 دارد. این ویژگی روغن زیتون را به یک ضد آفتاب طبیعی در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌کند.

متخصصان می‌گویند در وعده‌های غذایی خود از روغن زیتون استفاده کنید تا خواص ضد آفتاب آن را به دست آورید. همچنین، مصرف موضعی این روغن روی پوست تا حدی از آسیب‌های آفتاب بر پوست جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون و پوست و مو

درمان آکنه

شاید شنیده باشید که روغن زیتون برای مبارزه با آکنه مفید است. این روغن آنتی اکسیدان دارد و ضد التهاب است. زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند.

از آنجا که روغن زیتون پوست را آبرسانی می‌کند، برای این موضوع عالی است. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید.

لایه برداری پوست

جهت لایه‌برداری صورت و بدن و درمان قسمت‌هایی از آن که خشک و پوسته‌پوسته شده، می‌توانید روغن زیتون را با نمک دریایی مخلوط کرده و از این طریق یک اسکراب تهیه کنید.

خواص روغن زیتون برای مو

کمک به ضخامت مو

روغن زیتون مواد غذایی حیاتی (آنتی اکسیدان‌ها) را به پوست سر می‌رساند و رشد مو را تحریک می‌کند. روغن زیتون منافذ کف سر شما را باز می‌کند، به عمق فولیکول‌ها می‌رود و آنها را با مواد مغذی پر می‌کند.

ماساژ دادن آرام مو با روغن های ولرم مانند روغن زیتون نه تنها باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، بلکه پوست سر را تقویت، بازسازی و نرم می‌کند، به رشد سریع مو کمک می‌کند و همچنین موجب تقویت پیاز مو و قوی، بلند و درخشان شدن مو می‌شود.

حالت دهنده‌ی طبیعی مو

روغن زیتون سلول‌های مو را رطوبت رسانی می‌کند. اگر موهایتان خشک است و گره‌های آن باز نمی‌شود، توصیه می‌کنیم روغن زیتون را امتحان کنید.

برای حالت دادن به موهای خود، نصف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به موهای خود بزنید. بعد آنها را با آب ولرم بشویید. برای اینکه به موهای خود بیشتر حالت بدهید، از ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید.

روغن زیتون و پوست و مو

برای تهیه‌ی این ماسک، یک تخم مرغ ارگانیک را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. بعد، آن را خوب روی پوست سر و ساقه‌ی موهای مرطوب خود، ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه موهایتان را بشویید.

برطرف کردن خشکی مو

روغن زیتون به طرز شگفت انگیزی روان و چرب است. این روغن تمام اسیدهای چرب ضروری را دارد و برای آبرسانی و مرطوب کردن سلول‌های خشک پوست عالی است.

از بین بردن وزی مو

روغن زیتون استحکام بالایی دارد و برای موهای مجعد و وز عالی است. این روغن موهای خشک را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین، رطوبت را در موهایتان نگه می‌دارد و به آنها نرمی و لطافت می‌بخشد.

از بین بردن شپش مو

از بین بردن شپش موی سر با روغن زیتون یک روش محلی است. پوست سر خود را با روغن زیتون کامل چرب کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بکشید. بگذارید تمام شب روی سرتان بماند و روز بعد آن را بشویید.

سپس، از یک شانه مخصوص (شانه پلاستیکی با دندانه های ریز) استفاده کنید تا هر رشک (تخم) حشره یا شپش مرده‌ای که روی سرتان باقی مانده است، بریزد. روغن زیتون نمی‌گذارد اکسیژن کافی به شپش یا رشک آن برسد و آنها را از بین می‌برد.

درمان شوره‌ی سر

اگر پوستتان خشک است و شوره می‌زند، بهتر است بدانید روغن زیتون آن را آبرسانی می کند و شوره‌ی سر را ازبین می‌برد.

برای درمان شوره سر با روغن زیتون، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را روی سر خود ماساژ دهید. اگر دچار شوره‌ی سر شدید هستید، کل سر خود را داخل روغن زیتون فرو کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بگذارید. روز بعد آن را بشویید.

خواص دیگر روغن زیتونروغن زیتون و پوست و مو
  • بلندتر کردن مژه ها
  • آبرسان لب‌ها
  • درخشان کردن ناخن‌ها
  • درمان ترک پا
  • مناسب برای ماساژ بدن

روغن زیتون از پر خاصیت ترین روغن هایی است که از دیرباز مورد استفاده انسان ها قرار گرفته، این روغن سرشار از خاصیت و ویتامین هایی است که در این مقاله با آن آشنا شدید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *