یکی از از شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی، شیرینی میشکا است. این شیرینی را می توان در هر مناسبتی به عنوان پذیرایی سرو کرد. دستور پخت شیرینی میشکا به قدری آسان است که به راحتی می توانید در منزل، بدون استفاده از فر یا هر وسیله وقت گیری تهیه کنید. برای آموزش این شیرینی در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه شیرینی میشکا (میکادو)

شیرینی مشکا یا میکادو چیست؟

درواقع شیرینی میشکا و میکادو، دو نام متفاوت از یک شیرینی هستند. شیرینی میشکا، ویشکا یا میکادو نوعی شیرینی خشک لایه ای است که با نان مخصوصی به نام میشکا، میکادو یا نان بستنی درست می شود.

کالری شیرینی میشکا به نسبت سایر شیرینی های خشک کمتر است و افرادی که به دنبال شیرینی کم کالری هستند می توانند از این شیرینی استفاده کنند. این شیرینی اصلا دل را نمی زند و به همین دلیل خیلی خوش خوراک است.

طرز تهیه شیرینی میشکا (میکادو)

با یاد گرفتن طرز تهیه شیرینی میشکا می توانید آن ها برای سفره های نذری در ماه محرم و یا ماه مبارک رمضان، خیرات، عصرانه، عید نوروز و پذیرایی عادی درست کرده و به زیبایی تزیین کنید.

شاید برای شما مفی باشد : طرز تهیه حلوای سوهانی

مواد لازم برای تهیه شیرینی میشکا خانگی

می توانید از یک لیوان فرانسوی یا پیمانه شیرینی پزی استفاده کنید.طرز تهیه شیرینی میشکا (میکادو)

  • آرد قنادی ۲ پیمانه
  • آرد نخودچی ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • پودر قند ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • کره یا روغن جامد ۳/۴ پیمانه
  • پودر هل و دارچین به دلخواه
  • نان میکادو ۷ ورق
  • شکلات ۱۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری

آموزش طرز تهیه شیرینی میشکا خانگی

برای این شیرینی به تهیه نان میکادو و مواد میانی آن نیاز دارید و زمانیکه شیرینی کامل شد روی آن شکلات ذوب شده بریزید و تزئین کنید. تهیه این شیرینی نیازی به فر و یا قالب خاصی ندارد.

بیشتر بخوانید : چطور در خانه باقلوا درست کنیم؟

مرحله اول:

تفت دادن آرد: آرد سفید یا همان آرد قنادی را الک کنید و داخل تابه بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و در ادامه آرد نخودچی را اضافه کنید و مجدد برای ۱۰ دقیقه دیگر تفت دهید تا بوی خامی آرد نخودچی نیز گرفته شود.

مرحله دوم:

مخلوط کردن مواد: در ادامه پودر کاکائو را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. سپس کره و روغن جامد را اضافه کنید و مواد را مخلوط کرده و هم بزنید تا مواد به غلظت مناسب برسد. بعد روغن مایع را کم کم اضافه کنید تا مواد به خوبی یکدست شود. در انتها حرارت را کم کنید و پودر قند و هل و دارچین را اضافه کنید.

طرز تهیه شیرینی میشکا (میکادو)

مرحله سوم:

ریختن مواد روی نان میکادو: غلظت مواد باید به حدی باشد که به راحتی روی نان میکادو پهن شود و بتوانید با پالت خوب صاف کنید. اجازه دهید مواد از داغی بیفتد و بعد داخل یک سینی یک ورقه میکادو قرار دهید و مقداری از مواد تهیه شده را روی آن بریزید و با پالت صاف کنید و بعد یک ورقه دیگر از نان میکادو قرار دهید و همین طور لایه ها را تکرار کنید.

مرحله چهارم:

تهیه شیرینی میشکا: وقتی لایه ها را روی هم قرار می دهید خوب فشار دهید تا لایه ها بهم بچسبند. اگر مواد بین کار سرد شدند کمی داغ کنید و بعد استفاده کنید. در انتها جسم سنگینی روی شیرینی قرار دهید و چند ساعت در دمای محیط قرار دهید و استراحت دهید تا لایه ها بهم بچسبند و منسجم شوند. در انتها شکلات را بن ماری کنید و ۱ ق غذا خوری روغن مایع را اضافه کنید و به دلخواه روی آن با شکلات سفید طرح بزنید و بعد برش بزنید. شیرینی آماده است، نوش جان کنید.

شیرین کهن عارفی، یکی از بهترین سوهانی های قم می باشد که بهترین سوهان قم و انواع شیرینی های سنتی شامل گز، باسلوق و مدل های مختلف سوهان مثل سوهان لقمه، سوهان گزی و … را به صورت آنلاین از این فروشگاه ثبت سفارش و درب منزل تحویل بگیرید.

طرز تهیه شیرینی میشکا (میکادو)نکته…

  • راستی این شیرینی را می توانید با طعم های مختلف شکلات تخته ای در رنگ های مختلف به عنوان روکش رنگی شیرینی میشکا استفاده کرده و آن ها را زیباتر جلوه دهید. در این صورت علاوه بر نوع ساده و شکلاتی آن، می توانید شیرینی میشکا میوه ای نیز داشته باشید.
  • چیدن شیرینی میشکا نیز بسته به نان آن که گرد باشد یا مستطیلی متفاوت است و به سلیقه تان بستگی دارد.
  • دقت کنید غلظت مواد نه زیاد شل یا سفت باشد.
  • مواد را روی همه ی قسمتهای نون میکادو پخش کنید.
  • شکلات تخته ای را روی بخار کتری ذوب کنید و بعد از استراحت روی میکادو بریزید و با مغزیجات تزئین کنید.
  • ماندگاری این شیرینی حدود یک ماه داخل ظرف در بسته و جای خنک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *