میوه‌ خشک یا چیپس میوه، سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی می باشد. همچنین مقدار زیادی قند طبیعی دارد. این خوراکی خوشمزه را می‌توانید به‌عنوان یک میان وعده‌ی سالم و مقوی به‌تنهایی یا همراه با شکلات تلخ نوش جان کنید.

از میوه خشک می توانید به عنوان تنقلات، برای پذیرایی، چیدمان و دیزان میز سرو و در انواع دسر و ژله استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم نحوه‌ی خشک کردن میوه در خانه را به چندین روش مختلف آموزش دهیم. پس با سوهان عارفی همراه باشید.

خشک کردن میوه و روش های کاربردی

چه میوه‌هایی را می‌توان خشک کرد؟

برای تهیه میوه خشک خانگی ابتدا باید بدانید چه میوه‌هایی را می‌توان خشک کرد. میوه‌هایی که امکان خشک کردن به روش سنتی یا صنعتی دارند از این قرار است: توت فرنگی، موز، کیوی، انگور، توت سیاه، سیب، طالبی، هلو، گلابی، زردآلو، آلبالو، پرتقال، زغال اخته، آناناس، انجیر، به، گوجه فرنگی، لیمو ترش، خرمالو.

خشک کردن میوه و روش های کاربردی

رعایت چندین نکته جهت خشک کردن میوه ها:خشک کردن میوه و روش های کاربردی

  • تهیه میوه سالم و تازه
  • بررسی کیفیت میوه
  • شستشوی میوه‌ها
  • آبکشی و خشک کردن میوه‌ ها
  • پوست کندن
  • میوه‌های بزرگ‌تر را نازک برش بزنید
  • برش زدن میوه ها

 

نحوه‌ی نگهداری میوه‌ی خشک شده

اگر میوه‌ها را این‌طوری نگه دارید، به مدت ۹ تا ۱۲ ماه قابل استفاده می‌مانند. میوه‌های خشک بسته‌بندی شده زمانی که باز می‌شوند، باید زودتر مصرف شوند‌. شاید حتی نیاز شود آن‌ها را در یک کیسه‌ی غیرقابل نفوذ هوا در یخچال قرار دهید تا فاسد نشوند. آن‌ها را در یک ظرف درب‌دار و در مکان خنک نگه دارید

خشک کردن میوه و روش های کاربردی

میوه‌های خشک شده را می‌توانید به‌تنهایی میل کنید یا از آن‌ها در تهیه‌ی کیک‌ها، بیسکویت‌ها، سالادها و خوردنی‌های مختلف استفاده کنید. می‌توانید بعضی از میوه‌ها را با قرار دادن آن‌ها در آب گرم دوباره مرطوب کنید. این کار را می‌توانید برای میوه‌هایی از جمله سیب، زردآلو، هلو، آلو و گلابی انجام دهید. برای برگرداندن رطوبت انبه‌ی خشک شده می‌توانید آن را قبل از استفاده به مدت یک ساعت در آب یخ قرار دهید.

 

در آخر…

البته نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که میوه های خشک حداقل دو تا سه برابر میوه تازه حاوی قند می باشند، پس اگر معذوریت دارید حتما این نکته را در نظر داشته باشید.

برای بهتر و مجلسی شدن میوه ها می توانید قبل از خشک کردن درون شربت غلطانده و بعد خشک کنید. یک لیوان شکر را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس شکر را هم زده تا به طور کامل حل شود. بعد از ۵ دقیقه جوشیدن آب آب لیمو ترش را اضافه کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

اگر زمانی برای این کار ندارید و علاقه دارید که میوه خشک را به صورت حاضری تهیه کنید، سوهان شیرین کهن عارفی، تازه ترین میوه خشک های مجلسی را به شما عزیزان ارائه می دهد.

خشک کردن میوه و روش های کاربردی

همانطور که اشاره کردیم میوه خشک یکی از محصولات شیرین کهن عارفی می باشد، البته شما می توانید به منظور خرید سوهان قم از طریق ثبت سفارش از سایت، سوهان مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

شیرینی جات قابل عرضه در سوهان عارفی متعدد هستند و همگی با طعمی بی نظیر و کیفیتی عالی در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *